Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

TRAKO: PESA pokazuje Gamę 3.0

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pesa pokazała na Trako nową Gamę z rodziny 3.0. Producent liczy, że trzecia wersja Gamy podbije rynek – zarówno pasażerski, jak i towarowy.

Pesa przywiozła na tegoroczne TRAKO dwa pojazdy: EZT Elf 3.0 dla ŁKA i lokomotywę Gama 3.0. Producent właśnie zaprezentował lokomotywę, która zyskała specjalne malowanie – promujące różne rodzaje napędu, w jakie może zostać wyposażony pojazd. Mamy więc wersję czysto elektryczną (zasilaną wyłącznie z sieci górnej), elektryczno-bateryjną oraz pantograf i moduł dojazdowy zasilany olejem roślinnym – ekologicznym zamiennikiem oleju napędowego.

Trzecia generacja Gamy to rozwinięcie pierwszej edycji (drugiej producent nie oferował), która ma być oferowana w kilku wariantach, także ze spalinowym modułem dojazdowym. Zdaniem producenta właśnie on będzie się cieszył zapewne największym zainteresowaniem na rynku – tak było w przypadku pierwszych Gam, które znalazły największe zatrudnienie w transporcie intermodalnym.

Gamy 3.0 nie będą już sprzedawane jako lokomotywy wyłącznie spalinowe – w przeciwieństwie do pierwszych Gam, jeżdżących np. w PKP Intercity. Producent będzie za to oferował Gamę w wersji spalinowo-elektrycznej, tak jak jednostki, które aktualnie produkuje dla wspomnianego PKP Intercity.

Pesa ma nadzieję, że nowe wcielenie Gamy znajdzie zatrudnienie nie tylko w transporcie towarowym, lecz również pasażerskim. – Myślimy o niej jak o uniwersalnej lokomotywie, która będzie ciekawą opcją zarówno w transporcie towarów, jak i w ruchu pasażerskim. Będzie miała sprzęg grzewczy i możliwość podłączenia wagonów pasażerskich, więc jeśli pojawią się przetargi na lokomotywy, w których będziemy mogli wystartować, będziemy to robić. Prawdą jest, że większość Gam jest użytkowana w ruchu towarowym – głównie w intermodalu, natomiast pamiętajmy, że dostarczamy sporo wozów do pooli taborowych. Przez to nie do końca znamy końcowe przeznaczenie tych lokomotyw, dlatego projektujemy je jako pojazdy uniwersalne – mówił nam niedawno Piotr Rościszewskiszef sprzedaży lokomotyw w Pesie.

Lokomotywa została zaprojektowana jako wielonapięciowa (a przez to zdolna do operowania w wielu krajach) oraz zdolna do rozpędzania się do prędkości co najmniej 200 km/h (a właściwie do 230 km/h). Na razie Gamy 3.0 na pewno zobaczymy w PKP Intercity oraz w Rail Capital Partners. Pool taborowy kupił niedawno 5 takich lokomotyw, które mają trafić do niego w 2026 roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bateryjny RegioPanter na TRAKO 2025 [zdjęcia]

Tabor i technika

Bateryjny RegioPanter na TRAKO 2025 [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 23 września 2025

Jaki jest nowy wagon FPS H. Cegielski dla PKP Intercity? [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Prawo i polityka

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Jakub Rösler 23 września 2025

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Biznes

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Jakub Rösler 23 września 2025

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Tabor i technika

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Roman Czubiński 22 września 2025

Pozostałe z wątku:

Bateryjny RegioPanter na TRAKO 2025 [zdjęcia]

Tabor i technika

Bateryjny RegioPanter na TRAKO 2025 [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 23 września 2025

Jaki jest nowy wagon FPS H. Cegielski dla PKP Intercity? [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Prawo i polityka

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Jakub Rösler 23 września 2025

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Biznes

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Jakub Rösler 23 września 2025

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Tabor i technika

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Roman Czubiński 22 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij